Friday, January 04, 2013

Handmade Christmas Present: An Apron for Anja.

Hello my dear readers and a very happy New Year, may it be filled with magical moments, love, friendship, inspiration and adventures!
I hope you were all enjoying your holidays! Mine were perfect, but more about that in a few days. :)
Here's one of the handmade Christmas presents I gave away this year, a kitchy kitchen apron for my best friend Anja. :)
She often cooks and especially bakes on the weekend and I wanted to surprise her with something she can use then. :) So this is the handmade apron which was part of Anja's Christmas present. 

I really love how it has turned out, not only because it was lots of work, but also because I love the fabrics and the color concept. I wanted to make a really girly apron for baking muffins and other sweet treats. :) First of all, I made a sketch (back in fall, a long time ago :)), then I was on the hunt for fabric and then I decided to even use ruffles and ribbons to make it even more cute.
On the lower part there's a little pocket that I added and you can bind the apron in the back and in the neck.
 I wish I had two of them to keep one myself! :)
Happy rest of the week! :)
Lu

10 comments:

  1. That is such a lovely present! :)

    ReplyDelete
  2. Oh die sieht toll aus! Und es ist fast immer ein passendes Geschenk.

    Liebe Grüße,

    Juli

    ReplyDelete
  3. Wow, die Schürze ist ja echt süß geworden - total toll. Besonders der grüne Stoff und die Kombination von raosa- und grüng efallen mri echt gut.
    Liebe Grüße, Goldengelchen

    ReplyDelete
  4. Einfach PERFEKT! Ich kann mir Anjas Reaktion gut vorstellen. :-) Perfekte Farb-Kombi und absolut hinreißend mit den süßen Details. Ich bin schwer dafür Schürzen auch mit in den Shop aufzunehmen! Achja: Meine Mama ist absolut begeistert von ihrer neuen Handytasche und hat sie natürlich immer dabei. :-) Alles Liebe, Vivi <3

    ReplyDelete
  5. Oh, die Schürze ist wirklich toll geworden. Fast zu schade zum bekleckern und "nur" in der Küche tragen.
    Deine Freundin hat sich sicherlich mächtig gefreut- über die Schürze selbst und die Liebe, die darin steckt.
    Herzlichst
    Herzliebchen

    ReplyDelete
  6. Waah, die ist ja süß! Die Farben passen so herrlich zusammen und der Schnitt ist so schön. Wow!

    ReplyDelete
  7. achja meine tolle Schürze <3 ich liebe diese Farbkombi so sehr! sie ist kitschig mädchenhaft, aber durch das grün, passt sie auch in Sylvios Wohnung, wo ich ja immer mein Sonntagskuchen backe :) <3

    aber ich werde sie noch ein bisschen meiner Winzigkeit anpassen :D

    :*

    achso
    PS: ich bin, wie Vivi, auch schwer dafür, Schürzen in den Shop aufzunehmen, vlt ein bisschen vereinfacht! :) (aber passend zu Topflappen z.B.)

    :* :* :*
    <3

    ReplyDelete
  8. awwww...lu...ist die schön!
    bin ganz hin und weg und verzaubert!
    ein großartiges geschenk!

    küsse
    eni

    ReplyDelete
  9. Oh Gott, ich bin total verliebt! :)

    LG

    ReplyDelete

I'm always happy about feedback and about getting to know your opinion! :) Thank you!